Min hals gör ont.

Ja.
Jag vaknade i kungälv, insåg att jag nu har ett rum, ett kök, en hall och ett badrum som är mina.
Nästan.
Det är grymt konstigt att åka hem. Konstigt att komma hem.
Det är tyst och stökigt och tomt utan gardiner och mattor och tavlor.
Men jag gillar det. Mycket.
Övergången stort hus - etta, Lödöse - Kungälv, gick bättre än jag trodde.
Men jag saknar Sally. Som fan.
Det är förmodligen svårt för en utomstående, eller ja, hundlös, att förstå, men min vardag, mitt liv, har i nära nio år lunkat fram till takten av hennes skall, hennes utflipp och hennes behov. Jag fryser om tårna utan henne. Det känns i magen att hon inte sitter bredvid mig när jag diskar  för att kolla vad jag gör. Mina vader saknar en tass som inte uppmanande skrapar mot dom.

Bara trams.

och felicia, min felicia, som också åkte bort och ändå hem ikväll.
kandidatprogrammet   politik i Stockholm.
Jag är så stolt över dig.  


Kommentarer
Postat av: REF

insåg just att jag skrivit

"olika människor behöver olika former för sina relationer och det finns ingen norm men speciella krav som ett förhållande måste uppfylla för att det ska räknas."



Men ska självklart vara: med.

ville vara skriva det för annars blir meningen helt helt helt fel

2009-01-19 @ 10:38:51
URL: http://factnotfiction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0