She's got a ticket to ride.

Jag skrev en lista över möbler idag. Jag ska coopa mig ett hem, är det tänkt. Jag tror att min chef tycker om mig, trots att jag är förvirrad och glömsk, men jag är ung och uppfostrad av en diktator så jag tar mig igenom tantsafarit på förmiddagarna, ler artigt och tålmodigt, gnäller inte när de vill efterregistrera 8 poäng (5000 poäng ger 50 kronor rabatt och det tar ungefär sjutusen år att regristrera poäng i efterhand.) Eller så är det bara billigt att ha kvar mig då jag inte har rätt till någon högre timlön.

Hursom har jag tänkt mig en helhet, röda väggar, svartvita tavlor, svartbruna möbler. Inramade fotografier för att påminna mig om att jag har människor som betyder. Kuddarna jag suktade efter när jag var fjorton och som då kostade tre månadspengar. handdukar som matchar duschdrapperiet och schampoo och balsam som inte är för lockigt hår bara för att det råkade vara ellinor som var med och handlade senast.
Jag förtjänar en lägenhet som är precis som jag vill ha den
tänker jag lagom självupptaget men skitsamma. Jag har ändå alltid njutit av att vara sån.

en touch av romantik en touch av retro en touch av rock michaela michaela michaela

Min lp-spelare kom tillbaka till mig idag efter en mörk sommar på lager och i clas ohlson-lastbilar. Jag lyssnar på beatles och bläddrar i inredningskataloger och tänker att snart så, snart så.

snart så sitter jag i mitt eget kök, med en tatuering (så efterlängtad att när jag väl får barn kommer det vara "jaså är du här helt plötsligt och tar upp min tid. jaja, tack för sällskapet.") och en dator och skriver. Snart så har jag inte ångest över att plötsligt bli arbetslös längre. snart så träffar jag mina vänner sådär som jag brukade göra igen.

Jag har lovat mig själv att vara nöjd då.

(Jag har lovat mig själv att sluta vara töntigt nostalgisk och sentimental blandat med naivt framtidsdrömmande men helvete, jag har lovat att sluta dricka så mycket öl också.)

om sjutton dagar börjar sagan om en utter i det stora äpplet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0