I heart N.Y.

Therese har anlant, vi har varit pa bronx zoo och jag har blivit hopplost foralskad i ett radjur med Zebraben, myrslokstunga och kaninoron. Jag blev nastan lika kar i noshorningsgrisigelkotten. men bara nastan.
Phantom of the opera var allt jag kunnat dromma om. Jag satt andlos hela forestallningen.
Vi har varit pa gospel i harlem ocksa, och jag har sneakat till mig harklippning, ansiktsbehandling, ogonbryns och overlapps vaxning och massage for 20 dollar per person till mig, therese och tysken. jag ar nojd.
I sondags firade vi John Lennon i strawberry fields i Central Park bland blommor och sjungande manniskor. (Felicia kanske kan beratta vad som hande 9 november, for han ar val fodd i okt? Jag forsoker minnas vad Lucy sager i I am Sam, men kommer inte pa det, sa vi forlitar oss pa dig. )
Igar strosade vi runt i Soho och Imorse var vi pa metropolitan museum of art.
Jag saknar Sally lojligt mycket, jag saknar ol och jag saknar min sang. Men Jag ar inte redo att aka hem, inte an.

Den har resan ar ett valkommet avbrott fran goteborg. Jag har kant mig sa fast och trangd hemma. Det ar som att Schillerska haller mig kvar och Coop inte slapper in mig och det gor ont att sitta pa andra sidan jorden och plotsligt inse att vissa manniskor bara saknar man inte langre. Att vi som skulle klara vad som helst, vi som aldrig skulle saga nej, att vi bara dog. (och for den sakens skull vill jag paminna om att min tillit och respekt ar forunnad nagra fa, det ar inget att ta for givet.)
Det ar samtidigt skont att veta att det ska bli skont att komma hem och att den har resan har gett mig nytt syre, kraft att ta mig an det som komma skall.
For visst gor det ont nar knoppar brister. (och det verkar som om det aldrig tar slut)

I heart N.Y.

P.S I think I've found someone. (to take away the lonliness) D.S

Kommentarer
Postat av: Caroline

Will the wind that blew her boat

Across the sea

Kindly send her sailing back to me.

2008-11-12 @ 14:44:17
URL: http://enutter.blogg.se/
Postat av: felis

var det inte da han blev skjuten? november var det definitivt i alla fall, 1980.



for ovrigt borde jag inte vara avundsjuk pa dig for jag ar ocksa ute i stora varlden. men det ar jag nog lite grann i alla fall.

2008-11-14 @ 12:49:39
URL: http://metromani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0