Don't you worry, your names will be fine.


Preimären har ju varit.
i lördags.
Ursäkta, jag hänger inte riktigt med.
Nyss var jag uppspelt inför en student
som kom och gick utan att jag riktigt fattade det
men jag njöt
hela tiden

"jag verkligen sett dig idag.
Jag har verkligen sett hur du tänker och hur du menar."

Idag blandade jag ihop körsbär med tomater
såg genom fingrarna med barn som inte har tillräckligt med pengar
flörtade järnet med en småbarnspappa
åt gröt och somnade hos syster
åkte hem och tänkte bakåt och framåt och är nöjd med nu

Jag vill inte vara ensam inatt
fastän jag vet att jag måste
måste rensa, slänga och plocka undan
packa ner mina minnen
jag vill inte tänka tillbaka
jag vill inte bli påmind, inte än
det sticker av saknad
och av att jag måste göra det själv
jag vill inte vara ensam nu
men jag klarar det
inatt också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0