but tonight

Nu är jag och sally hemma igen.
jag är fruktansvärt trött
ledsen utan att kunna förklara varför
Det är jobbigt att gå upp ur sängen

Jag hatar sånt här.

Jag tänker hela tiden att snart blir det bra
snart är den här jävla övergångsperioden över
Snart står jag nedanför frihetsgudinnan
snart har jag en inkomst som jag kan lita på tar mig genom månaden
(utan ångest inför nästa)
snart bloggar jag från min egen dator
snart lagar jag mat i mitt eget kök
snart har vi scheman som går ihop
snart umgås vi regelbundet igen
snart har vi roligt ihop igen
snart känner jag att jag betyder något för de som betyder något för mig igen
snart känner jag att jag är någon värd att offra för igen, någon värd att ta upp tid. igen.
snart hamnar allt det här jag hoppas på och längtar efter i en trivsam lunk

det är motivationen
det som tagit mig igenom denna helvetessommar när mina livbojar befunnit sig på annan ort
och ikväll för första gången känner jag
att det kanske inte blir så.

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag är bra på att slåss. Och någon gång kommer jag ha ett kök. Och där kommer vi dricka te. Och vin. Och så tänkte jag att vi kan glömma omvärlden där.



Du är bäat.

2008-08-08 @ 12:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0