A bottle of vodka's still lodge in my head.


Jag kan inte sluta tänka på att jag borde börja bli missnöjd med mitt liv nångång
Fredagen spenderades på rockbaren
samma tvåtre öl som urartar
och blir till sista bussen hem
för pengar jag egentligen inte har
samma ställe
samma människor
som det brukar vara

Familjen alt. de vars fel det är att jag föddes
och barn som jag egentligen inte borde träffat
men som ändå bor i mitt hus
och äter av min mat
åkte till lidköping över helgen
som de brukar göra

själv tillbringar jag och Sally dagen med att
tävla om vem som kan ligga still på samma ställe längst
jag köper färdiga portioner från Dafgård
lövtunnbit, potatiskroketter och brytbönor
för mammas ICA-kort
Andrea dyker upp vid sju
och vi pratar och ältar ocj skrattar tills vi däckar eller hon går hem
som det brukar bli


och jag borde ha tröttnat vid det här laget
jag borde överraska mig själv
utmana mig själv
åtminstone orka ta tag i mig själv
men jag vill inte
inte än

och jag borde verkligen åtminstone bry mig om att jag inte bryr mig
eller skämmas lite
eller nåt

Kommentarer
Postat av: Sofia

Bra skrivet Michaela :D
Me like!

2008-04-28 @ 10:01:38
URL: http://traktir.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0