En kväll i juni, då när sommarn är som bäst.

gillarhelg. Ramla hem klockan fem både lördag och söndag, gladfull och vacker för en sammanlagd kostnad av 116 kronor. Jag gillar att bli bjuden, fulaste frisyren vinner, vimlet och lika mycket rekordelig cider, eld och gitarr en sommarnatt som kommer och går utan att man märker det.
Jag vill ha puls.

Jag längtar efter lön, efter felicia, efter uteserveringarna, efter rutiner. Överallt talas det om sommarlov och semester medan jag samlar mina krafter inför helvetet på coop. Men jag kommer åtminstone vara väldans rik till hösten.
Dumma dumma bästis som måste resa bort just när jag är som mest förvriden.
Jag hatar att känna såhär, lite av allt. Lite sårad, lite förvirrad, lite orolig, lite lust. Men jag biter ihop och laddar för en ny dag, en ny vecka, och kanske förhoppningsvis lite ordning och reda på saker och ting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0