Så som i himmelen.

Sallys ena läpp svullnade upp så mamma åkte in med henne till veterinären, en annan veterinär än den jag var hos i våras. Jag ska försöka fatta mig kort. Hon kan ha  en tumör i käken, eller så har hon tandköttsinflammation. Men.
Knölarna på magen vehöver inte alls vara tumörer. Veterinären kunde säga att hon inte alls har lungödem, hon har inte alls haft hjärtsvikt. Hon har blåsljud på hjärtat men det är på den nivån att hon kan leva med det i flera år. 
Visst är hon gammal och visst finns det en chans att hon har cancer, men det går inte als att avgöra hur lång hon har kvar. 
Naturligtis är jag otrolig lättad, men jag är så otroligt arg på den första veterinären som kunde stå och se mig i ögoen och säga att hon hade ett halvår, max ett år kvar.
Jag undrar om on vet vad hon har utsatt mig för det senaste året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0