ready to rock, ready to roll.

Jag är åtta dagar in, sjutton kvar. Jag trivs än. Läser mina böcker, njuter av tystnad. jag avsätter tid, ringer när jag kan men annars är det jobb och ensamhet och jag gillar det. första sovmorgonen på en vecka, jag äter ordentlig frukost, dansar runt i min stökiga med morgonrock och hårinpackning till old time rock and roll och, ja, trivs.
På ett sätt vet jag väl att det är fel att sitta tyst och sura, stirra ut genom fönstret, men jag kom till insiken om att jag inte behöver acceptera, tolerea, förlåta. det är mitt val och jag väljer att låta bli. Min grej har alltid varit att omge mig med guldkornen och silver just wont do.
27 augusti är det fest. då jävlar. til then, inte en droppe alkoholboch det känns bra, jag renar, startar om, hämtar kraft från ett annat håll, från inuti mig själv.
Den här perioden är en prövning på så många plan, och jag är löjligt stolt över att det går så bra.
Imorgon är det visning på en lägenhet som är för bra för att vara sann, men vi har redan vunnit, min syster och jag, vi har fått ett erbjudande och det sätter stenen i rullning. vi är på gång.

ajöken fröken och vi hörs om en vecka eller två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0