hundar som oss

min stackars blogg håller verkligen på att dö ut på riktigt. ag gör ett sista försök.

jag är inne i sommarcoopmania. jag har fått löneförhöjning. jg har ingen mat hemma för jag orkar fan inte handla. jag har pengar igen. jag känner mig nyttig igen. jag saknar felicia. jag skulle gärna ta en fika. jag tänker vara nykter en stund. jag är i den där fasen med en ny människa att man lär känna varandra, på riktigt, och alla sidor i mitt liv är så jävla tydliga, allt som är bra, allt som är dåligt, allt som får mig att älska livet sådär som jag gör och allt som har gjort så ont. jag känner mig trygg med allt faktiskt. och  ibland kan jag inte känna igen hon som tittar tillbaka på mig i spegeln. hon kanske är arbetslös till hösten, men det kansket växer för varje andetag, snart kanske det bara är skrattretande hela grejen.  och just det ja, i ett bakisljust göteborg, en natt som är så sen att de flesta gett upp för länge sen, en morgon som är så tidig att de flesta sover än, berättade jag min stora hemlighet, och fick höra alla rätt saker. ett tyst löfte till mig själv att sluta bli full och ändå hanterar han mig som en människa. kanske till och med en kvinna. så som det aldrig känts förut. Jag ärfortfarande den lilla flickan i för stora skor. men jag ska nog fortfarande lyckas. någonstans är jag i allafall på väg, att hamna eller bli och jag känner mig lättad. caroline kommer hem imorgon och då behöver jag inte tänka mer. där är jag nu.

Kommentarer
Postat av: felis

jagsaknardigjagsaknardig

2010-07-19 @ 10:43:28
URL: http://metromani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0