Diagnos: astma.

och det är väl sant att jag inte kunde sova på hela natten, ett nytt paniksamtal och akuten. Syrgasmask, dropp, blodprover och lungröntgen. Diagnos, virusinfektion i lungorna, påföljande astma. score.

Jag har packat ner datorn och "the age of empire", åkt till huset på landet för att vila upp mig några dagar. Det står en säng bäddad åt mig, en hund som inte hoppar på mig idag, en storasyster som kokar nyponsoppa. TV och slippa tänka själv, sjukskriven utan att ha något att säga till om. Mina händer skakar och jag letar på främmande platser efter ro. En längtan efter fel som blir rätt, trots olika prioriteringar, städer, generationer. Håll om mig inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0