Söndagkvällsförvriden.

Idag var det pythagorasfika och subwaymacka. det är inte bara en macka. prat om ingenting och allt osagt finns kvar mellan raderna. en sliten bänk vid en lekplats med sälen. ett telefonsamtal med therese, en promenad med andrea och en hysterisk hund. Idag stack hon iväg och jagade en katt. Sally alltså, inte andrea. Det är olikt till och med för henne. Idag städade jag mitt rum och inte ens det bidrog till nån större fan-vad-bra-känsla. En dag när ingenting känns riktigt bra, av någon konstig anledning. Jag gör tvärtemot vad jag vill, kämpar för en strukturerad tillvaro, något annat än det här, något som är mitt eget. Kämpar med att Sally snart ska dö och med att min mamma inte förstår. Jag är nog bara lite vilse på vägen och söndagar har aldrig varit bra dagar för sånt där.
Men om fjorton dagar börjar sagan om en utter i det stora äpplet.
(nej, jag ger mig aldrig.)

och.

Life is a highway and I'm gonna ride it.

(Vid din sida.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0