Åh gud det gör så ont (att nåt så nära kan va så långt bort)

Idag är jag arg för att jag, trots att all denna tid har gått nu,
trots att vi inte har någonting att göra med varandra längre,
trots att jag inte ens är berättigad till en åsikt längre
tillåter mig själv att bli besviken.

Jag är arg för att jag trodde på något som inte blev
Jag är trött på att ingen, inte ens jag själv, förstår vad det var innan det blev.
Jag hatar att den person som jag borde vara med tills jag dör
är onåbar
Jag hatar att jag känner så

Jag hatar att allt annat än hämnd är fel
men jag orkar inte
Jag vill inte vara arg längre

Så jag dricker upp mitt vin nu,
jag fimpar min cigarett
och jag kan inte lova något
men jag ska försöka komma till insikt nu
Jag ska sluta vara en patetisk offerhora


(Du vet hur jag brukar låta - dramatisk och pretensiös
Du som läste mina tankar och värmde mig när jag frös
Du vet att jag aldrig gör dig illa, kommer va äckligt generös
men hela tillvaron känns så jävla meningslös

Jag borde inte älska så förtvivlat som jag gör
från djupet av min självömkan, jag vet
Det finns risker med kärlek, och det svider när den dör
men det var du som talade om evighet

Så nu planterar jag ett träd, dödens träd, en idegran
Jag låter dig flyga, vackra fågel
Nu är du fri, och jag är human)

Kommentarer
Postat av: therese

jag tror visst att jag älskar dig.

2008-05-18 @ 05:22:15
Postat av: felicia

jag tror visst att den där therese är känd för att säga vettiga saker. man kan inte annat än att hålla med.

2008-05-19 @ 00:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0