Jag satte mig på ett plan mot Alicante och lät Göteborg va.

Alicante, alltså.
Jag orkar verkligen inte den långa versionen
och det gör inte ni heller
så jag nöjer mig med att det var bra.

Brännskador, som sagt.
Tänk er skoskav som liks torkat?
tänkt ett sådant som sträcker sig över större delen av högra bröstet samt en bit in på det vänstra.
lägg till mindre sådana över magen samt stora fläckar på axlarna där skinnet lossnat.
Det ser ut som om jag varit med om en eldsvåda.
Andreas var sjuk mest hela tiden,
men det ska vi fan ta igen på flame.

Tequila för en euro.
Vad behöver tilläggas?
(Nattbad i medelhavet, ramla hem klockan sju.)

Jag sneglade knappt åt min mobil
spenderade mina pengar utan att tänka
köpte kläder (wow) som inte var svarta (wow)

Jag njöt av att varorna i mataffären var av märken jag inte kände igen
av att det inte gick att dricka vattnet i kranen
att bussarna inte gick till backaplan och askim
badade ute för första gången på två år

 jag förstår mer nu
accepterade liks att det är okej att inte vilja bo i göteborg för en stund
även om det innebär regelbundet umgänge med mig
Det var en fin resa
likaså viktig.

Det har inte riktigt sjunkit in än
att jag inte sitter på en glödhet balkong imorgon
inte betalar tre euro för en solstol
inte klagar över den hysteriska värmen
inte går nerför den gatan
inte springer ner till hörnet och köper cola i mängder
jag saknar det
jag saknar dig
jag saknar er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0