Tillbaks på ruta ett.

Julen är över. Uan stämning och utan glädje och uppskattning. Jag är utmattad och vill helst dra täcket över huudet och inte komma ut förrän i Mars. Familjen har åkt och har efter julkaoset lämnat en brutal tystnad. Jag tar igen, kedjeröker, äter julmatsrester och bråkar med mitt huvud. Jag är inte på jakt efter något nytt, efter att komma någonstans Jag vill bara ha något som är sant. För det finns fan inget med mitt liv som är som jag vill att det ska vara. Allt är bara en enda lång kamp och jag vet inte vad jag kämpar för. Jag kan inte ens  säga små ynkla skitsaker och uttryckligen be om att det inte ska sägas till någon annan utan att det likt förbannat gör det ändå. Jag tappar min tillit igen och jag dras tillbaka till en gammal plats där jag varit förut, som jag trodde att jag lämnat bakom mig för gott. Jag trodde att jag tagit mig framåt, att jag hade hittat hem och det är  frustrerande att hitta sig själv på ruta ett. Det är väldigt ironiskt att allt det här ska komma över mig när jag på exakt dagen för ett år sen gjorde mig av med det enda som känts riktigt och sant och gjort för mig. 

Andrea kom hem, jag saknar dig.  

Kommentarer
Postat av: andrea

jag saknar dej

2009-01-06 @ 10:45:27
URL: http://bubbelspray.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0