For a minute there I lost myself.


Jag är van vid att inte ta in vad människor säger till mig
Jag är van vid att läsa utan att se vad det står
Jag är van vid att blockera när jag inte orkar

Jag är inte van vid att sitta en hel samhällslektion
om kinas ekonomiska och demokratiska utveckling
och vara fullsträndigt övertygad om att Rolf talar om Ryssland,
Inte alls förstå hur han kan prata om Mao och stora språnget -58
eftersom han styrde i början av 20-talet och blev nerputtad av Lenin
och rynka förvirrat på ögonbrynet när han talar om Deng Xiao Ping
som en motsvarighet till Gorbatjov eftersom vi redan pratar om Ryssland

Detta skrämmer mig för att
1. Jag har läst sönder Rysslands historia under högstadiet
2. Jag har läst böcker om båda länderna på min fritid
3. JAG ÄR INTE KORKAD. Jag är väl införstådd med både var och när Mao styrde

Jag tror att jag kanske måste sova.

4 down
18 to go

Kommentarer
Postat av: andrea

eh ja.

2008-04-16 @ 15:23:06
URL: http://bubbelspray.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0